הדפסה
מידע ועצות לחייל בנושא זכותו לשוויון ללא תלות בהרגליו המיניים (25/7/2003)
מתוך: שר הביטחון: לנטייתו המינית של חייל השלכה משמעותית על תיפקודו !
מומלץ כי כל חייל אשר נהגו בו אפלייה או שלא נהגו בו שוויון לעומת חבריו וזאת בשל העדפתו המינית את בני מינו, יגיש מייד תלונה על כך וידווח לכל גוף ציבורי או לנו על כך.
מומלץ כי לא ישיב חייל בין בכתב ובין בעל פה על כל שאלה שתוצג לו על ידי גורם צה"לי כלשהו וללא קשר למטרת השאלה - אם יש בה בקשת פרטים בדבר העדפתו המינית או על הרגליו המיניים.

יש לזכור, אסור לשאול, על פי חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו ואף מחמת צינעת הפרט, שאלה כזו ואין שום חובה המוטלת על החייל להשיב. לא להתפתות ולענות על שאלה זו בכל מקרה גם כשנראה לכם שהדבר עלול לפגוע בסיכוי לתפקיד או לגיוס וכד'.

לרופא צבאי לרבות קב"ן חובת סודיות ביחסיו בינו לחייל ואסור לו למסור פרטים ששמע מחייל במסגרת טיפול רפואי (גם שיחת יעוץ) שנתן לחייל.

נושא מעשיו של הפרט בתחום המיני אינו מעניניו של איש ובוודאי לא של צה"ל כל עוד מתקיימים יחסי מין בצינעה בין שני אנשים ובהסכמה.

דע כי אין כל מניעה ואין כל איסור על יחסי מין עם בן מינך ואין בכך כל עבירה מכל סוג שהוא הן ב"אזרחות" והן בהיותך בצבא. זאת, במידה ואתה מעדיף יחסי מין עם בן מינך והתנאי היחיד הוא שהדבר יעשה בהסכמת שניכם.שימו לב כי החוק במדינת ישראל רואה קיום יחסי מין בהסכמה (לפי התיקון האחרון לחוק) החל מגיל 16 ומעלה. מתחת לגיל זה גם אם קיימת הסכמה, יחשב הדבר לעבירה על החוק.


עוד על מקרה זה:
חזרה
ההיבט המשפטי (25/7/2003)