ניווט מהיר - בחר/י פורום:   הטיפול הרפואי בצה"ל | זכויות חיילים ות"ש | נושאים כללים | שיח מילואימניקים
 
פורום הטיפול הרפואי בצה"ל - צפיה בהודעה
    
נשלחה על ידי:  4U
נושא: בבקשה לשאלתך
בתאריך: 5/11/2012  17:09

תוכן ההודעה:

שלום לך
ראשית חשוב לדעת איזה סוג אסבסט נשמתה, האסבסט הוא שם כללי לקבוצת מינרלים טבעיים, הנבדלים זה מזה בהרכבם, כאשר הנפוצים ביניהם הם :
• קבוצת הסרפנטין הכוללת את האסבסט הלבן (קריזוטיל)
• קבוצת האמפיבול הכוללת את האסבסט הכחול (קרוסידוליט)
• והאסבסט החום (אמוזיט).
-
סיבים של אסבסט שחודרים לריאות יכולים לגרום למגוון מחלות שלא ניתן לרפאן, שיכולות להופיע כמה שנים ועד עשרות שנים לאחר ההיחשפות לחומר. אולם הוא מסוכן רק כשהוא נמצא במצב מתפורר בו משוחררים לאוויר סיבים. הסיבים יכולים לרחף באוויר זמן רב. כאשר שואפים את האוויר, הסיבים הגדולים שוקעים לתוך האף וסיבים שהקוטר שלהם 0.5 עד 5 מיקרומטר עלולים לחדור לריאות.
-
הסיכון לחלות במחלות קשות קשור בחשיפה לחומר האסבסט, ככל שהחשיפה גדולה וממושכת יותר כך גדלה רמת הסיכוי לתחלואה של מחלות קשות.
-
הנזק שיכול לגרום האסבסט שונות כגון:
* סרטן ריאות
* מזותליומה- סוג של סרטן שפוגע בקרום של הריאות, או בקרום הלב או הבטן. תסמיני המחלה עלולים לא להופיע גם לאחר עשרות שנים. סימני המחלה הם כאבי חזה וקוצר נשימה בגלל הצטברות נוזלים, הפחתת משקל, נפיחויות וכאבי בטן וחום משתנה.
* אסבסטוזיס- זוהי מחלה הנגרמת בריאות וגורמת לרקמת הריאה להצטמק. הצלקות והרס הרקמה עלולים לגרום לקוצר נשימה ולשינוי בתפקודי הריאה. רק כעבור 20 שנים ממצב החשיפה הראשונה עלולים להופיע הסימנים הראשונים של המחלה
-
במקרה שלך (כולל האחרים) האיתי נכנס לעובי הקורה ולא מוותר על מילוי ורישום של "דו"ח פציעה"
הטיפול הרפואי בחייל פ"מ (61.0104)
8. פציעה במהלך שירות.נפצע חייל במהלך שירותו פציעה העלולה לגרום לו נזק מתמשך, ימלא לו הרופא דו"ח פציעה (טופס 141). החייל ישמור עותק מדוח זה, הואיל והוא עשוי להזדקק לו כדי להגיש תביעה למשרד הביטחון.
-
* שווה לברר עם רופא/ת היחידה בנוגע למקרה ולבדיקות שיש לבצע בטווח הקצר,והארוך (למעקב) וגם לברר ולקבל פרטים במוקד פר"ח של מקרפ"ר קו פניות ותלונות (דאג לרשום כל המידע תאריך המקרה, שמות רופאים מוקדנים הכל) למיטב הבנתי (ואני לא רופא .
יש לבצע - צילום ריאות, בדיקת כיח מגורה להמצאות של חלקיקים גם בעוד שנה ושנתיים. כדי לעקוב אחר תגובה דלקתית אשר חלקיקים אלו חלילה גרמו ובמקביל לבדוק את סוג אותם תאים.
-
מקווה שעזרתי קצת
>בריאות – בהצלחה<





10:05 | 5/10/2012  האם ניתן למזער נזקים של חשיפה לסיבי אסבסט בשרפה - ארנה     
17:09 | 5/11/2012    בבקשה לשאלתך - 4U