הדפסה  שלח לחבר  עבור לתגובות  הוסף תגובה
תיקון לחוק הגנת הפרטיות : איסור פירסום עברו המיני של אדם ! (7/12/2005)

מעיון בדוחות נציב קבילות החיילים עולה תמונה עגומה בכל הנוגע לשמירת הפרטיות בצה"ל. לאחרונה אף פורסם אירוע לפיו העדפתה המינית של חיילת שימש עילה להתעללות בה (ראה קישור). זה אינו המקרה היחידי בו פוגעים בחייל על רקע העדפתו המינית. הועדה לביקורת המדינה החליטה לערב את מבקר המדינה לבדוק היחס בצה"ל לחיילים ולחיילות הנמשכים לבני מינם (ראה קישור).

 
חוק הגנת הפרטיות-1981 קובע כי אין לפגוע בפרטיותו של אדם ובצנעת הפרט. חוק הגנת הפרטיות (תיקון 8)(איסור פירסום בדבר עבר מיני)התשס"ו-2005 אשר התקבל בכנסת ביום 29.11.2005 קובע כי אין לפרסם עברו המיני של אדם. פירסום – בין השאר העברת מידע זה לאחר בין בכתב,בין בעל-פה או אפילו רמיזה בתנועה. החוק חל גם על צה"ל . חייל/חיילת לא חייבים לגלות מידע זה על אורחות חייהם ונאסר על כל אדם לעשות שימוש במידע זה. כך, גם חבריו של החייל, מפקדיו וכל גורם אחר לא יוכלו לעשות שימוש במידע זה כדי "לספר לחברה" או לפגוע בדרך כלשהי בכבודו של חייל (או חיילת), אחרת יהיה אותו אדם חשוף לתביעה ואף להליך פלילי.


יש הרואים בתיקון זה לחוק צעד חשוב בעיגון זכויות הפרט.


תגובות:
That's a smart answer to a tricky qusieton
(Parmelia  28/5/2016)
1.
Home run! Great slgugnig with that answer!
(Unity  9/8/2011)
2.
המקרה מynet אינו מציג התעללות בחיילת, אלא טמטום של התקשורת. מדובר בחיילת מניפולטיבית שניצלה את העדפותיה המיניות על מנת לפגוע במפקדיה. ואני ממליץ לאתר הזה להזהר משמוש בחומר לא בדוק ואף שיקרי, שלא אומת פרט ע"י החיילת עצמה.
(ירון מהקרקל  2/11/2006)
3.
אז מעכשיו הן עוברות עבירה
(דור  27/12/2005)
4.
מה עם המאבחנות הפסיכוטכניות? בסקר שערכתי בין 15 מאבחנות עולה שרובן לא רואות פסול בכך שהן שואלות את המתגייס על זהותו המינית!
האם בצבא מודעים לכך? (אני מקווה שלא, כי אם כן המצב חמור הרבה יותר...)

(אדיר  26/12/2005)
5.
הוסף תגובה