הדפסה  שלח לחבר  עבור לתגובות  הוסף תגובה
חייל או שוטר - מה הסיכוי שלך לצאת במשלחת לפולין ? (26/4/2014)
עו"ד סמי איליה

מה פתאום משתתפי קורסי הפיקוד ומטה ? האם אלו שהוצאו לקידום הם באמת אלו שהכי נלחמו או הסתכנו ? תחשבו לבד .

כיוון שיש מספר מחזורים יש לקבוע קריטריון אחיד: בכל מחזור יצאו מכל יחידות השטח עד 90% ממכסת היוצאים. כמה מכל יחידה - תלוי בגודלה ובכל מחזור לבחור מי שטרם היה על פי המפתח הזה.



גם במצב כיום לפיו ראשי אמ"ש ועוזריהם מדגישים את נושא המצויינות והשקיפות - אין שום דרך לבדוק אם הקריטריונים מיושמים. כיוון שכולנו מכירים את המערכות - המשטרתית וזו הצבאית - האם באמת אין מצב שבעל דרגה בכיר מצליח לשלוח את הפיבוריט" שלו ולא דרך המסלול ה"רגיל" ? (חומר למחשבה)

הקריטריון חייב להיות זה לפיו מי שמסכן חייו למען ביטחון האזרח והמדינה כקריטריון ראשון וראשי והמפתח הכללי - מי שמשרת את המדינה בהגנה על העם בגופי הביטחון. פשוט. זה לא אומר ששוטר או חייל בעייתיים ועתירי רישומים משמעתיים לא ניתן לשלול מהם ההטבה. זה יהיה סביר וצודק. בטח על פני בחירת בודדים .

בקיצור ולעניין - שקיפות היא גם בהליך הבחירה אך חייב להיות גם קריטריון סביר . מצויינות אינו בהכרח קריטריון ראשי בשום מקרה.

אם תהיתם מה אחוז המשתתפים בכל מחזור שהם בדרגת אל"מ או סא"ל (סנ"צ או נצ"מ במשטרה) - וקציני בכלל - פשוט עיינו בפירסום הגופים עצמם ובקשו לראות את "תמונות המחזור".

מדהים (כך לפעמים זה נראה) עד כמה יש קושי בשני הגופים האלה למצוא את החייל בסדיר במחסום השומר מכניסת מפגע או את אלו בתוך הבט"שית לאורך גבולות המדינה או על ספינות ובחיל האויר ושאר חיילי הסיירות בכוננות כמו גם את שוטרי הסיור, היס"מ או היחידות הלוחמות בפשיעה שהם בד"א כדי לשתפם במשלחת. ... כן, אלו שאינם מצטיינים אבל עושים עבודתם נאמנה למען כולנו .ואולי במחשבה שניה - מי יהיה כאן לאבטח את הציבור והמדינה בזמן שנושאי הדרגות ונושאי תואר ה"מצויינות" צועדים בפולין ומוצגים לראווה בעולם?

לא שאני לא מבין שמפקדים לעתיד בקורסי הפו"מ להם ערך מוסף וערכי אבל אם היו יוצאים לפי מפתח שונה, היה ערך זה נחלת כולם.

יש להודות בכהונת המפכ"ל הנוכחי רבו המחזורים ויותר יוצאים. יחד עם זאת אנו רוצים משטרה ערכית לא רק מפקדים ערכיים ולכן אולי רצוי לשנות הקרטריונים.

תודו שדרגות ככל שהן יותר בכירות עושות יותר רושם על הגויים....אך הרושם בחוץ מוליד מחלוקות בבית בתוך המשפחה במשטרה ובצה"ל וה"נראות" - כך לימדו המפקדים גם היא מסר חשוב.

נכון, אפשר לא להסכים איתי כי זוהי דעתי האישית ואולם, - לא לשכוח - מתוך הכרת שני הגופים היטב והאמור כאן מבוסס על שנים.

ואולי למישהו יש תשובות טובות - אבל טובות ממש לרבבות המשרתים בגופים הללו השואלים כמעט עם פירסום מחזור חדש, מדוע משרתים בעבודה כל כך מסוכנת שנים רבות ובפייס סיכוייהם טובים מכרטיס למשלחת.

הערה : לא מובן מדוע כל הפונים ושואלים שאלות על הנושא לא מקבלים תשובה ואם יש רבים כאלה רצוי תשובה בפירסום לכולם. אם שוטר או חייל יפנו אלי בטענה כזו וחתמו על יפוי כוח לייצגם, (שתהיה עילה להתערבותי) אני מניח שלאורך השנים נמצא בעייה בקרטריונים ואם כך הדבר מבטיח לכם כי כל הגופים ומשרד החוץ יעשו חושבים מחדש. מי שמכיר אותי יודע שכך אעשה. כספי משלם המיסים לא יוצאו על "נבחרי המשטרה או הצבא" אלא על אלו העושים ימים כלילות על הגנת העם והארץ. בבחינת... כולם שווים.


תגובות:
Last one to utlizie this is a rotten egg!
(Weny  14/11/2015)
1.
הוסף תגובה