הדפסה  שלח לחבר  עבור לתגובות  הוסף תגובה
בג"צ שהוגש ביוזמת ועל דעת "הקשב!" ביטל היום פסק דין משמעתי! (10/3/2004)

השופטים פנו לב"כ הצבא וביקשו לדעת אם מדובר "בתקופת הפלמ"ח" ששופטים כך חייל ב"בוטקה" ושלא במסגרת צה"ל....הפרטים: לאתר "הקשב" הגיעה פנייתו של עורך דין אייל מנחם ולפיה נמסר מידע לפיו חייל מילואים נשפט באמצעות המג"ד שלו במקום עבודתו כקב"ט בפקולטה לחקלאות ברחובות. המג"ד שפט החייל ב"בוטקה" בשערי הפקולטה, תוך עבודתו הפרטית ודן אותו ל21 ימי מחבוש. קראנו לכך "קפקא במילואים". לאחר בדיקה משפטית, וכשסברנו שהצדק עם עו"ד מנחם, הבענו דעתנו תוך שהמצאנו לידיו את הטיעונים המשפטיים והאסמכתאות בחוק ולפיהן סברנו כי עליו להגיש מייד עתירה לבג"צ. עו"ד איליה עמד על כך כי פסק הדין בטל. העתירה אכן הוגשה (בג"צ 10745/03) ומתברר כי צדקנו משפטית.
 


היום, (10.3.04) הרכב כב' השופטים חשין, נאור וביניש הורו על ביטול פסק הדין המשמעתי וכן נקבע כעולה מהדיון שניתן יהיה לשפוט חיילים רק במסגרת צבאית – קרי רק אם החייל וקצין השיפוט בשירות פעיל (חובה ומילואים כאחד). החייל אמנם יועמד לדין מחדש כשיהיה בשירות ואנו נעקוב אחרי ההליך החדש, אולם בעקבות החלטה זו נקבעה הלכה וצה"ל יאלץ לשנות הפקודות בהתאם.  את צה"ל ייצג עו"ד שי ניצן שמונה אך לפני ימים אחדים למנהל המחלקה לתפקידים מיוחדים בפרקליטות המדינה. הנושא פורסם בתקשורת ויובא בקרוב לדיון השדולה למעו חיילי צה"ל בכנסת.
חשיפה ראשונה: ממסמך שבידינו - הפרקליטות הצבאית ידעה על ההליך  מראש ואישרה טלפונית ההליך הפסול - אישור מספר 5059 מיום 25.11.03.
עדכון: נשקלת אפשרות לפנייה נוספת לבית המשפט עם פרסום פסק הדין.
פסק הדין, פרוטוקול הדיון  - בקרוב...


עוד על מקרה זה:
פסק הדין (15/3/2004)

תגובות:
אתר "הקשב" אני מצדיע לכם ומודה לכם מאוד בשם כל חיילי צבא הגנה לישראל
תודה רבההההההההה

(יוני 16/3/2004)
1.
כל הכבוד לכם !!
(פורום החפ"שים 11/3/2004)
2.
הוסף תגובה