הדפסה  שלח לחבר  עבור לתגובות  הוסף תגובה
מחדל - צה"ל מסכן חיי חיילים: הופסקה כוננות מסוקי פינוי בגזרה הצפונית! (22/1/2004)

מחדל מן החמורים ביותר. חיילי צה"ל המשרתים בגבול הצפון עלולים להיות בסכנת חיים של ממש אם יפגעו עקב התלקחות בגבול או תאונת אימונים בצפון הארץ. בשל שיקולי חסכון, אין מסוקי פינוי וצוותי פינוי רפואי בהיטס או חילוץ כדוגמת 669 בבסיס מחניים או רמת דוד בכוננות למתן תגובה מיידית. דבר המחדל נחשף הבוקר באתר "nfc" ברשת.
בקרות אסון או אם יפגע חייל, יוזנק מסוק חילוץ ופינוי על צוותו מבסיס פלמחים או בסיס תל נוף, דבר אשר יעכב חילוץ ופינוי בשעת הצורך בכ20 דקות עד חצי שעה.צה"ל חצה קו אדום ואין לאפשר כל פשרה.
אנו פנינו בהול לרמטכ"ל, למפקד חיל האויר ולאלוף פיקוד צפון ונפעל אפילו משפטית לתיקון מחדל זה.
 
עדכון: לשכת הרמטכ"ל מגיבה (שעה 14:20) - הנושא בבדיקה דחופה ותינתן החלטה ותשובה לפנייתנו תוך זמן קצר.


הוברר לנו שכתבים בדקו ומצאו כי צה"ל חוסך בכסף במקום בו הוא מחוייב להצלת חיי חייליו. מחדל כה חמור וביודעין, אשר יכול לגרום לסיכון החיים של חייל שיפגע.
 
צה"ל לא הודיע על כך לאיש, והדבר נשמר עד עתה רק בידיעת הנוגעים בדבר. משמע, צה"ל מסכן חיים במודע.
 
רק השבוע נהרג חייל ונפגע חייל אחר מירי טיל של החיזבאללה, וגבול הצפון יכול להתלקח ללא כל אזהרה מוקדמת ובפתאומיות. כך, כבר קרו אסונות באימונים או תאונות בבסיסים. מה קורה אם חייל נפגע במוצב בהר דוב או במוצב בחרמון ?
 
אנו מוקיעים בכל לשון זילות זו בחיי החיילים ולא נסתפק בפירסום זה. כבר פנינו בבהילות לרמטכ"ל, לקצין רפואה ראשי, לאלוף פיקוד צפון ולמפקד חיל האויר לקבל הסברים וכן פנינו כחברי השדולה למען חיילי החובה בצה"ל לחברי כנסת ונבקש לפעול מיידית לתיקון המחדל.
 
היה וצה"ל לא יתקן המחדל מיידית, נפנה לבג"צ לחייב את הצבא להחזיק סמוך לגבול הצפון לפחות שני מסוקי פינוי ובהם צוותים רפואיים וצוותי חילוץ.
 
החלטה זו ומצב זה אנו מגדירים כשערורייה . לא מצאנו מילה ראויה יותר להגדיר מחדל זה. מה יקרה כשיזקקו בשטח באחד המוצבים למנות דם מיידית או לפינוי בהול ? מי יתן את הדין ?
 
כמו כן, פנינו בבהילות לח"כ דני יתום ומלי פולישוק-בלוך, יו"ר השדולה למען חיילי החובה בצה"ל, וביקשנו סיוע דחוף לטיפול במחדל ואנו בטוחים כי יובילו המאבק בהחלטה שערורייתית זו של צה"ל.
 
אנו פונים לרופאים העוסקים בפינוי בהיטס, רופאי רפואה דחופה וטראומה להעביר לידינו כל פרט מידע ואנו נפנה לכל מנהלי יחידות הטראומה בבתי החולים לקבלת חוו"ד בנושא. אנו בקשר עם הנוגעים בדבר בבי"ח רמב"ם, המהווה בית החולים המרכזי אליו מפונים נפגעים מהצפון.
 
אנו אף מבקשים מחיילים והורי חיילים לדווח לנו על כל מקרה או מידע בעניין זה  במידה וקיים בידי החיילים או בידי כל אדם אחר ואפילו אנשי צוות רפואי בצה"ל - שיש בכוחו לסייע לנו במאבק לתיקון מחדל זה. כל מידע שכזה, ראוי להעביר אלינו במייל בצירוף פרטים שניתן לבודקם. זו חובה מוסרית של כולנו  כדי למנוע קרות אסון. 
 
פרטים נוספים בכתבה:
http://nfc.msn.co.il/archive/001-D-38650-00.html?tag=7-13-06

תגובות:
דרושים לעבודה מהבית עם שכר מטורף!!!!
בתחום ההקלדה, כתיבה, הזנת תוכן ונתונים, ניתן להגיע בין 3,200 ש"ח לבין 12,380 ש"ח בחודש!
אין צורך בניסיון לפרטים- 052-4313764 פנו אלינו בוואטספ

(חן 7/11/2023)
1.
It's a pleasure to find soemnoe who can identify the issues so clearly
(Andrea 18/4/2012)
2.
אני משרת ברמת דוד ובאמת כולם חסרי ניסיון במרפאה
וחסרי ידע בבקורת האחרונה של מקרפ"ר לא הצלחנו כל כך

(שמאור 28/1/2004)
3.
אני משרת בבסיס בצפון במרפאה וגם אם יהיה איזה מקרה אז
אני יכול להבטיח שהצוות הרפואי לא מקצועי יש להחליפו בהקדם
חיי אדם תלויים על הפרק

(אלמוני 28/1/2004)
4.
תשומת לב לעובדה שבידיעה המלאה ב NFC דובר צה"ל לא העביר כל התייחסות למחדל!! חשיפה חשובה. יישר כוח על פעילות האתר!
(אביעד 24/1/2004)
5.
שערורייה כזו .חיילי צה"ל לא סומכים על מפקדיהם יותר.
(אכפתניק 23/1/2004)
6.
הוסף תגובה