הדפסה  שלח לחבר  עבור לתגובות  הוסף תגובה
האם חיילי צה"ל יוכלו לממש זכות ההצבעה למועצות האזוריות ? (12/1/2004)

ל"הקשב!" הגיעו פניות דחופות שנושאן אחד: הדרישה לבחון אפשרות משפטית לחייב את צה"ל לשחרר את החיילים המתגוררים בתחום המועצות האזוריות לממש זכות הצבעתם ככל בעל זכות בחירה ביום 27.1.04 .
 
בדיקת המצב המשפטי מגלה שאכן קיימת לקונה (חוסר) בחוק המועצות האזוריות . בה בעת שזכות ההצבעה לכנסת ולרשויות המקומיות מוסדרת בחוק ראשי של הכנסת ומחייבת כל מוסד ובכלל זה את צה"ל, אין חובה זו חלה בהצבעה למועצות האזוריות.
 
יחד עם זאת, ניתן לראות בזכות ההצבעה המהווה זכות בעלת מעמד חוקתי ומהמשתמע מחוקי היסוד לרבות חוק יסוד : כבוד האדם וחירותו כמקימים חובה לאפשר מימוש הזכות.


אנו סבורים כי על צה"ל אף ללא החובה שבחוק המחייבת הצבת קלפיות בתחום בסיסי הצבא, להורות למפקדים לשחרר כל חייל כך שיממש את זכות ההצבעה אלא אם כן מדובר במצב חירום או לחימה. פעילות מבצעית או הזקקות לחייל במשימות שוטפות לטעמנו אין בה כדי להתנות על זכות זו. כך לדעתנו על צה"ל לפרש את המצב המשפטי אף בהעדר הוראה מפורשת בחוק.
 
בנוסף, אנו סבורים לאחר בחינה משפטית, כי קיים סיכוי של ממש אם תוגש עתירה ע"י חייל לבית המשפט העליון בשבתו כבג"צ לזכות ונראה לנו כי בג"צ יורה על הצעדים הדרושים לאפשר מימוש זכות ההצבעה.
 
אם תוגש עתירה שכזו, או שנתבקש לסייע, נשקול בחיוב הגשת סיוע משפטי בשל היות הסוגייה בעלת אינטרס ציבורי רחב ונוגעת לזכויות יסוד – זכות וחופש הצבעה .אנו מפנים קריאה גם ליועצים המשפטיים של המועצות לנקוט בצעד משפטי לסייע למימוש זכות ההצבעה.
 
אנו מפנים עוד הערב מכתב בהול אל הרמטכ"ל ופרקליט צבאי ראשי להורות לאפשר מימוש הזכות.
עדכון: (16.1.04) - בעקבות פנייתנו לצה"ל ופניות נוספות וכן הגשת בג"צ, החליט צה"ל לאפשר לחיילים בעלי זכות ההצבעה להצביע אלא אם מצויים בפעילות מבצעית חריגה. בנוסף, הוגשה בכנסת ע"י חברי הכנסת יתום, הצעת חוק דחופה.

תגובות:
דרושים לעבודה מהבית עם שכר מטורף!!!!
בתחום ההקלדה, כתיבה, הזנת תוכן ונתונים, ניתן להגיע בין 3,200 ש"ח לבין 12,380 ש"ח בחודש!
אין צורך בניסיון לפרטים- 052-4313764 פנו אלינו בוואטספ

(עדן 7/11/2023)
1.
הלחץ על צה"ל עזר. האלוף רגב הוציא מכתב לשיחרור החיילים.
נקווה שלא ישתמשו בתרוץ "פעילות מבצעית" לאי שחרור.
תודה על העזרה.

(יפה 24/1/2004)
2.
הוסף תגובה