הדפסה  שלח לחבר  עבור לתגובות  הוסף תגובה
האם צה"ל מפלה בשיבוץ יוצאי מגמות מקצועיות או טכניות בתיכון ? (28/11/2003)

ל"הקשב!" הגיעה פנייתו של י' אשר סיים לימודיו במגמה אלקטרונית וביקש להתגייס לצה"ל ולבחור ככל מתגייס את העדפתו לשירות. הוא אף פנה לאחד החילות וביקש לשרת במסגרתו. אותו חיל אף זימן אותו לראיון אישי. עוד בטרם הגיע מועד הראיון, הודיע נציג החיל לי' שהראיון מתבטל, כיוון שהוא "מסומן כבעל מקצוע".
בלשכת הגיוס הודיעו קצין הגיוס כי צה"ל מייעד אותו לשירות במקצוע האלקטרוניקה והוא יחוייב אף בשנת קבע. האם אין בכך כדי להגביל את חופש הבחירה של י' ושכמותו אשר נשללה מהם זכות הבחירה כחבריהם המתגייסים רק משום שלמדו במגמה מקצועית?
אנו פנינו לראש אכ"א בשאלה זו ובידינו אף "טיפ" למתגייס וללומד במגמות אלו בתיכון.


י' בחר בהיותו עוד בכיתה ט' ללמוד במסלול אלקטרוניקה בבית סיפרו. בעת שבחר במקצוע לא ידע כי סיום לימודיו במגמה זו תקבע את מקום וסוג השירות הצבאי.
 
אף כי י' התאים לתפקיד אחר ובחיל מסויים אליו רצה להגיע, היה מנוע מלהציג שם את כישוריו, שכן צה"ל עוד מן הצו הראשון כשגילה כי למד מגמה מקצועית, סימן אותו בתחום המקצוע אותו למד. נאמר לו כי יוכל לשרת אך ורק במקצועו באחד החילות בו נדרש המקצוע.
 
כידוע, כל מתגייס מקבל אפשרות בחירה למקצוע כלשהו בצה"ל (מנילה) ואף כי אין מקבלים תמיד את אשר בוחרים, עדיין ניתנת אפשרות לבחור.
 
עצתנו ו"טיפ" לתלמיד ולמתגייס :
 
זכותו של כל מועמד לגיוס לקבל הזדמנות שווה לבחור את מקום השירות שלו במסגרת האפשרויות שמציג צה"ל למועמדים. בבחינת שוויון הזדמנויות לכל.
 
אנו ממליצים למי שנכפה עליו בצה"ל לשרת במקצוע אותו למד כי ישקול אם להענות לדרישה בלשכת הגיוס לחתום לשירות קבע נוסף. לא ניתן לחייב מתגייס לחתום שירות קבע .
 
כמו כן, אנו ממליצים לנרשמים למסלול מקצועי או טכני בבתי הספר לבדוק אם מחוייבים לשירות במקצוע הנלמד בצה"ל ובאם לימוד במקצוע דורש חתימה לשירות במקצוע זה. אנו ממליצים להמנע מלחתום על התחייבות לשירות במקצוע אם הלימודים באותה מגמה מחייבים חתימה או התחייבות כזו.
 
תלמיד בכיתה ט' דעתו אינה מגובשת דייה ולכשיגיע לשעת גיוסו לא יוכל "להחזיר הגלגל לאחור". השירות במקצוע שנלמד, חייב להשאר כזכות ולא כחובה. מי שיבחר לשרת במקצועו, אזי ימצא בצה"ל מקום ליישם כישוריו, אולם מי שיבחר לשרת במקצועות הצבאיים שניתנים לו כבחירה או בשירות קרבי - חייב להשאיר לעצמו אופציות אלו פתוחות.
 
עם קבלת תשובת ראש אכ"א, נשוב ונעדכן.
 
עד ליום 27.2.04  לא קיבלנו כל מענה עניני מלשכת ראש אכ"א, פרט שהנושא בבדיקה. נראה כי אין לאכ"א תשובה ענינית וככל הנראה מסתמן חשד לפגיעה בערך חוקתי - פגיעה בשוויון הזדמנויות . לכן אנו בודקים בימים אלו הנחיות אכ"א בנושא ועומדים לבדוק עם גורם נוסף העניין. נפרט לשיהיו פרטים נוספים.

תגובות:
דרושים לעבודה מהבית עם שכר מטורף!!!!
בתחום ההקלדה, כתיבה, הזנת תוכן ונתונים, ניתן להגיע בין 3,200 ש"ח לבין 12,380 ש"ח בחודש!
אין צורך בניסיון לפרטים- 052-4313764 פנו אלינו בוואטספ

(יובל 7/11/2023)
1.
cjwyn1 http://www.y7YwKx7Pm6OnyJvolbcwrWdoEnRF29pb.com
(matt 29/1/2017)
2.
2fkaPO http://www.y7YwKx7Pm6OnyJvolbcwrWdoEnRF29pb.com
(chaba 29/1/2017)
3.
tdq3aC http://www.FyLitCl7Pf7ojQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
(Barnypok 1/1/2017)
4.
A minute saved is a minute eanred, and this saved hours!
(Adonica 28/5/2016)
5.
תגידו...יש תשובה בקשר לבדיקות שערכתם?
(למנהלי האתר)
אני ישמח לדעת פרטים על העיניין

(שוחר מסכן 11/2/2004)
6.
זה מה שקרה לי בדיוק...
ובגלל זה אני לא משרת...
כי הצבא עושה מה שב*** שלו...
ועד שאני הייתי יוצא מהמקצוע הייתי
מסיים את השירות הצבאי...

(s.o 29/12/2003)
7.
צה"ל עושה מה שהוא רוצה מה שמתאים
צריך להפסיק את זה

(י' 17/12/2003)
8.
אין לי מספיק מקום בתגובה כאן אז אני מצרף לינק ואני מקווה שתקראו ותעזרו
http://planet.nana.co.il/shoher///1.htm

(שוחר מסכן 7/12/2003)
9.
צודק ב-1000 אחוז אבל מי מקשיב לנו בחלל ?
(007 6/12/2003)
10.
הוסף תגובה