הדפסה  שלח לחבר  עבור לתגובות  הוסף תגובה
חייל שהתגלה גידול בראשו, שוחרר מצה"ל רק בשל כך ! (2/8/2003)

יש ונדמה כי לשרירות הלב אין לה לעיתים גבולות והפעם אף אין לה כתובת... .
למערכת "הקשב" הגיעה פנייתו הנוגעת ללב של אבי (שם בדוי) אשר שירת בפיקוד צפון וחתום לשנת קבע. הוא עמד זמן קצר לפני שחרורו משירות סדיר ואז נתגלה גידול שפיר בראשו אשר מחייב ניתוח להסרת הגידול. למרות כי טרם סיים את שירות הסדיר ואף כי הוחתם לשירות קבע, הודיעו לו כי הוא משוחרר משירות בצה"ל . אבי, שמאז שירותו הסדיר ככל חייל אינו חבר קופת חולים, נשאר לא רק עם דאגותיו לבריאותו אלא אף מחוץ לשירות הצבאי וללא ביטחון כיצד ומאיפה ומי יממן הניתוח בראשו... .


אנו פנינו לקצין רפואה ראשי ולראש אכ"א לקבל התייחסותם ובכוונתנו לפנות גם למנכ"ל קופת החולים הכללית ולבקש סיוע. צה"ל השיב לאבי כי ילך לקופת חולים ואין הם אחראים בעינינו מששוחרר מהשירות.

שאלה אחת הראוייה כי תידון היא הכיצד ועל פי איזו מדיניות מחליט צה"ל ל"שחרר" חייל שנתגלתה אצלו מחלה במסגרת שירותו הצבאי ומדוע אין הצבא דואג לצרכיו הרפואיים אם במסגרת חיל הרפואה ואם במסגרת הסדר עם משרד הבריאות במקרים חריגים שכאלה כאשר אין ודאות כי החייל יוכל להמשיך בשירות או שזמן החלמתו הוא ארוך. וכן: מדוע אין צה"ל מוודא ומטפל מול מוסדות הבריאות האזרחיים כי יזכה לטיפול ראוי מבלי שיעזב חייל בגיל כה צעיר לנפשו ויהיה עליו בנוסף לסבל ולמצוקה לטרטר עצמו כדי לקבל שירות רפואי ראוי.

אנו מגדירים מצב זה כשערורייה שאין כדוגמתה. הרי הנטל הכספי בשל הניתוח והטיפול הרפואי נופל על המדינה בין אם הוא מטופל כחייל ובין אם במסגרת שירותי הבריאות של משרד הבריאות וזאת בשל כך כי כידוע כל חייל עם גיוסו, מפסיק להיות מבוטח של קופת חולים.

שאלה נוספת כי ראוייה שתישאל מה מעמדה המשפטי של התחייבות הצבא לגיוסו לשירות קבע בטרם התגלתה מחלתו. לאבי נאמר עם שחרורו כי "נכון לעכשיו" אין תקנים לגיוסו לקבע. אך האם התחייבות הצבא הינה התחייבות משפטית שאי קיומה מהווה הפרת הסכם ?
למיטב הבנתנו, אכן נראה כי צה"ל הפר ההתחייבות ולא נראה לנו כי תעמוד לצה"ל הגנה בדין בנסיבות אלו. אנו סבורים כי אבי יכול אף לתבוע את צה"ל בהליך אזרחי בשל הפרת חוזה.

סיכומו של דבר:
בינתיים צה"ל שולח את אבי לקופת החולים יען כי אינו חייל יותר. אבי שאינו עובד לפרנסתו בשל היותו חייל עד זה מקרוב אינו יכול לממן לעצמו שירותי הרפואה להם הוא זקוק. לעיתים נדמה כי שרירות הלב אינה יודעת גבולות ויותר מכך, אין לה גם כתובת.

אנו ממתינים להתייחסות הגורמים בצה"ל אליהם פנינו ואם תשובתם תהיה כפי שהיתה, יש בכוונתנו להעלות הנושא בדחיפות על שלחנה של כנסת ישראל על מנת שעשרות אלפי חיילים והוריהם יוכלו לישון בלילה בשקט כי אם חלילה יקלעו למצוקה כזו, יש כתובת לפנות אליה.

תגובות:
דרושים לעבודה מהבית עם שכר מטורף!!!!
בתחום הקלדנות, כתיבה, הזנת תוכן ונתונים, ניתן להגיע ל12,150 ומעלה
אין צורך בניסיון לפרטים- 050-6158874 פנו אלינו בוואטספ

(רון 14/11/2023)
1.
I much prefer infovmatire articles like this to that high brow literature.
(Patch 28/5/2016)
2.
מנסיוני,לצבא יש נוהל לגבי חיילים שחולים במחלות ממאירות במהלך שירותם.הצבא משחרר חיילים כאלה אך משרד הביטחון מכסה את הוצאות הטיפול הרפואי שלהם למשך שנה.
(עדי פלמיארי 18/10/2003)
3.
שרירות הלב של שלטונות צה"ל אינה יודעת לפעמים גבולות. נתקלתי במקרי שרירות לב גם בשרותי הצבאי בסדיר ומילואים וגם בעת שרות של בני בצבא.חבל
(איציק22 7/8/2003)
4.
הוסף תגובה