הדפסה  שלח לחבר  עבור לתגובות  הוסף תגובה
אזהרה: אירגוני הטרור אוספים מידע ברשתות החברתיות ! (18/5/2009)

בהמשך לכתבה בחדשות ערוץ 2 הערב, הותר לפירסום : בידי השב"כ וזרועות הביטחון מידע לפיו אירגוני הטרור כדוגמאת חיזבאללה , החמאס ואחרים מנטרים את אתרי הרשתות החברתיות – facebook ודומיו לאיתור מידע מסווג וכן קיים חשש ממשי כי ינסו לפתות ישראלים להגיע לחו"ל ושם לבצע חטיפתם.
 
לא מן הנמנע כי גם מדינות אוייב כמו סוריה,איראן ואחרים, משתמשים בניטור המידע ברשת לאיסוף מידע. מדובר לא בחשד סתמי ולא באפשרות תיאורטית, אלא בחשש מבוסס.
 
באתרים החברתיים מצוי מידע רב ובעיקר מידע האסור לפירסום בשל מיגבלות ביטחון שדה. כך, מתברר כי חיילים מצטלמים במקומות רגישים במקום שירותם לצד אמצעי לחימה חלקם מסווגים באופן שניתן לזהות מקום וסוג האמצעי. זאת אף זאת, טייסים אשר זהותם חסוייה מצטלמים בתוך או ליד כלי טייס, או בחבורה כאשר לצד הצילומים פרטים מזהים אישיים ועוד דוגמאות.
 
אם לא די בכך, ניתן למצוא פרטיהם המלאים ולעיתים גם כתובת של החברים ברשת . אין ספק כי התמונות מועלות בתמימות לרשת לעיניים ידידודיות, אך בחוסר מחשבה תחילה ובניגוד להוראות ביטחון שדה לנזק האדיר האפשרי לביטחון המידע ואפשרות לסיכון אישי.
 
אנו מביאים בהמשך מספר עצות כיצד ניתן להישמר מחשיפת מידע סודי ואסור וכיצד להישמר מליפול ברשת (תרתי משמע) של אירגוני הטרור. אנו ממליצים כי תקפידו ברצינות הראוייה להישמע לעצות כך לא תעברו עבירה, לא תסתכנו ולא תסכנו ביטחונכם האישי שלכם ושל אחרים :


FacebookAgentFusion on Facebookאל תמלא ב facebook או בכל רשת חברתית אחרת את פרטיך המלאים בוודאי לא כתובת או שנת לידה, מספר דרכון או תעודת זהות. ואת עובדת היותך חייל.
 
AgentFusion on Facebookאל תרשום בדף האישי או הציבורי שום מידע שיש בו כדי לעניין את האוייב, אל תציין מקום שירות, דרגה או תפקיד ואל תספר על שום פעילות בה נטלת חלק. שים לב : אירגון חמאס ואירגונים פלסטינאים אחרים הודיעו כי בכוונתם לאתר פרטי חיילים ומפקדים שנטלו חלק במבצע "עופרת יצוקה" בטוענה שבכוונתם להביאם לדין בינלאומי על "פשעי מלחמה".
 
AgentFusion on Facebookאל תעלה כלל לאתר שום צילום בו אתה נראה בעת פעילות צבאית, ליד ציוד לחימה מסווג או אחר כאשר מתוכן הצילום ניתן ללמוד על אמצעי הלחימה שבידי צה"ל, אפילו אם בעינך זה "לא סוד". כך, באשר לתמונות בתוך הבסיס וככל שסוג הבסיס או התפקיד הינם מסווגים או יכולים לתרום לזיהוי אופי הבסיס ו/או הפעילות המתבצעת בו ו/או את מיקומו (בסיסי חיל הים, האויר, מודיעין, יחידות מובחרות ועוד.) נכון, האוייב יודע הרבה אבל לא צריך להעשיר פיסות מידע שחסרות בידיו. תחשוב תמיד כאילו לא יודעים איפה בסיס פלוני ומה עושים בו .
 
AgentFusion on Facebookהמנע מרישום כל מידע בדף האישי או בשיחות עם חברים בדפים הציבוריים אשר יכול ללמד על פעילות מסווגת בעבר, בהווה או בעתיד. רשת האינטרנט אינה המקום לספר חוויות שתוכנן מידע צבאי או ביטחוני.
 
AgentFusion on Facebookאל תתפתה לאשר ברשת או באימייל אנשים המבקשים להיות חברים שלך אשר לא מוכרים לך מחו"ל או מהארץ. שים לב, כל אחד יכול להעלות לרשת דף אישי עם פרטים פיקטיביים שלא ניתן לעלות על עקבותיו ולהציג עצמו בזהות בדוייה.
 
AgentFusion on Facebookאם צירפת כחבר למעגל חבריך אדם לא מוכר – יהיה גילו וסיפורו האישי ו/או הרקע אשר יהיה - שים לב כל הזמן לכל פרט שאתה נשאל או העולה בשיחה בינכם שמא תרגיש כי הינך נדרש לספק מידע מעבר לנהוג בשיתוף ברשת. אל תספר שאתה חייל ולא כל פרט שיביא לזיהוייך או שיש בו לגלות מידע.
 
AgentFusion on Facebookאל תמסרו טלפון, כתובתכם ואפילו לא סלולרי גם אם יטען פלוני כי הוא גר באותה עיר, או יש לכם תחומי עניין משותפים וכו' כאשר זה מבקש להיות איתכם בקשר אלא אם זה אדם המוכר לך אישית.
 
AgentFusion on Facebookאל תאמינו לאף אחד שאינו מוכר לכם אישית אם יספר לכם כי זכיתם בסכום כסף או המציע לכם טיול משותף בחו"ל ואל תתפתו להיפגש בשום אופן בעקבות שיחה בנוסח זה או אם תוכנה הוא יוזמת האחר לבילוי משותף בחו"ל או לפגישה במקום לא ידוע.
 
AgentFusion on Facebookאל תתפתו לסיפורים על הצעות עבודה בחו"ל, עשיית רווחים ועוד כל מיני פיתויים שהוצעו לכם ברשת החברתית. אל תתפתו להזמנה לחו"ל אפילו אם המזמין הוא חברה לכאורה ולא אדם פרטי, שלא ממוקמת בישראל  גם אפילו ניתן לבדוק אמיתות זהותה וגם אם קיימת כזו. - כל עוד אין הסבר סביר למה מופנית פנייה מטעמה אלכם יהיה נושא הפנייה אשר יהיה. אירגוני מודיעין מקימים חברות קש המסוות את הפעילות שלהם או משמשות ככסות.
 
AgentFusion on Facebookאל תצטרפו לשום נסיעה לשום מקום גם אם יספרו לכם כי מתארגן טיול להודו או כל מדינה אחרת כאשר ההצעה ביומתו של האחר. זיכרו – רשימת קבוצות מטיילים קיימות בכל סוכנות נסיעות בארץ לרבות אלו המתמחות בטיולים למזרח. הצעות כאלו לא מגיעות מאדם פלוני ברשת חברתית ויש לחשוד מייד בהצעה מסוג זה.
 
AgentFusion on Facebookאם סיפרתם בשיחה כי אתם יוצאים לחו"ל ומוצעת לכם כתובת במדינה כלשהיא בחו"ל ככתובתו של הזר שביקש חברתכם או "הצעה למסלול טיולים" וכו', אל תתפתו. אל תגיעו לכתובות בחו"ל שלא יזמתם ביקור בהן ביוזמתכם , אל תאמצו מסלולי טיול שמוצעים עלידי אחר ברשת החברתית (יש מספיק מידע באינטרנט על מסלולי טיול בעולם).
 
AgentFusion on Facebookאל תתפתו לענות על שאלות שיש בהן כדי מסירת מידע מסווג או כתובת מוסדות ואתרים בישראל גם אם הפונה "סקרן" לדעת על מדינת ישראל "כמה שיותר". הפנו אותו לאתרי האינטרנט בהם מצוי מידע על ישראל.
 
לסיכום :
 
ככל שהאוייב ילמד כי מדובר בחייל או בעל תפקיד חיוני או ביטחוני, כך "יתבייט" בנסיונותיו לאסוף מידע אישי וביטחוני או לנסות לפתות למטרת חטיפה. אל תזלזלו באלה.
 
כעת, בידקו המידע האישי וכל מידע אחר המצוי בדף האישי והציבורי שלכם ומחקו כל פרט שיש בו לסכן אתכם, או המסכן ביטחון המידע והמדינה . הורידו מהאתר – לאלתר תצלומים שיש בהם פרטים מהם ניתן לשאוב מידע חיוני לאוייב.
 
אנו מבקשים כי תשתמשו בעצות אלה. נכון, לא צריך להיות פרנואיד מחד אבל אסור לזלזל מאידך. כמה שלא תהיה התמונה יפה וכמה שלא יצאתם פוטוגנים, שיקלו את הנזק שעלול להיגרם מהתוכן המצולם בה. אם לא יכולים להתאפק מלהשוויץ במראה שלכם, בחרו לכם תמונה מטיול עם חברים בארץ או בחו"ל או כל תמונה אחרת שאין בהמצאותה ברשת משום עבירה או סיכון.
 
צוות "הקשב" מודה לכם על ההקשבה ותשומת הלב. היו זהירים ושימרו על עצמכם.

תגובות:
בוקר טוב לכולם! דרושים לעבודה מהבית! 50-38 ש"ח ממוצע לשעה במשרות שלנו!
תחילת העבודה במיידי! משרות בקלדנות, הזנת תוכן ונתונים, כתיבה והעתק הדבק!
לפרטים השאירו פרטים בוואטספ 050-2332971 ונחזור אליהם תוך דקות ספורות!

(שרון 26/10/2023)
1.
הוסף תגובה