הדפסה  שלח לחבר  עבור לתגובות  הוסף תגובה
מיון חדש לגיוס, שינויים בדין המשמעתי ורפואה ! (20/12/2008)

טיפול רפואי- נשקלת העברת הטיפול הרפואי בחיילים לקופות החולים הציבוריות. נעדכן לשיהיו פרטים נוספים בעניין זה.
 
שיבוץ על פי בקשתך - מרכז חדש למיון והתאמה לגיוס לצה"ל נפתח השבוע בתל אביב. צה"ל החל בתוכנית מיונים חדשה עם פריסת מרכזים גם בחיפה ובאר שבע . בצה"ל רואים במתכונת הגיוס והמיון החדשה מהפכה וראש אכ"א עצמו ביטא את היעוד באומרו כי השיבוץ משפיע על היותו של חייל מרוצה יותר ומועיל יותר לצבא. עיקר השינוי בכך שתהיה התחשבות של ממש וככל שניתן לבקשת השיבוץ של המתגייס.
 
בבדיקה שנערכה בצה"ל התברר כי חיילים אשר היו מרוצים מהשיבוץ, היו יעילים יותר בשירות . המתכונת החדשה לפיה בצה"ל יטו אוזן יותר מבעבר לדרישות המתגייסים באשר לרצון שיבוצם , היא בשורה של ממש לטעמנו למתגייסים. תהליך המיון החדש החל כבר בגיוסי הבנות.
 
מהפכה בדין המשמעתי - בפרקליטות הצבאית הפנימו את העובדה כי מפקדים אינם מקפידים די הצורך על זכויות חיילים העומדים לדין משמעתי בפניהם ומטילים עונשים שאינם פרופורציונליים לעבירות, דבר הפוגע בחייל ובמוטיבציה לשירות. אירועים שונים שהתפרסמו – כמו שליחת חייל שפיהק בטקס לעונש מחבוש ארוך (לחץ כאן) בהם חיילים נדונו לעונשים לא מידתיים, פגעו קשה גם בתדמית הצבא. (לחץ כאן) (וכאן).
 
השינוי יתבטא בצימצום סמכויות מפקדים בענישה וכן בהעברת סמכויות ממפקדים ברמה זוטרה למפקדים בדרגה מעל לסגן אלוף . המטרה שמירה על כבוד החייל בצה"ל ועל מידתיות בשימוש בכלי הדין המשמעתי. השינוי יחליף המצב הקיים ויתכן והמידע בתחום הדין המשמעתי העכשוי – לפחות בחלקו לא יהיה רלוונטי בקרוב.


הערה : ראוי לומר כי במשך שנים התרענו אנו כאן באתר ובפניות בפני גורמי הפרקליטות הצבאית, כמו גם בדיונים בלשכת עורכי הדין על אי הקפדה על מידתיות העונשים או שימוש לרעה בסמכויות באמצעות הדין המשמעתי. אנו מברכים על השינוי ונביא בהמשך את נוסח השינוי המעודכן.

תגובות:
אנחנו מחפשים אנשים (גברים ונשים) לעבודה פשוטה מהבית. הזמן נקבע על ידיכם במהלך היום! אנו מספקים את החומר.. (עבודות בתחום, קלדנות, כתיבה, הזנת תוכן, הזנת נתונים),
050-2332971 פנו אלינו בוואטספ

(שני 31/10/2023)
1.
אנחנו מחפשים אנשים (גברים ונשים) לעבודה פשוטה מהבית. הזמן נקבע על ידיכם במהלך היום! אנו מספקים את החומר.. (עבודות בתחום, קלדנות, כתיבה, הזנת תוכן, הזנת נתונים),
050-2332971 פנו אלינו בוואטספ

(שני 31/10/2023)
2.
הוסף תגובה