הדפסה  שלח לחבר  עבור לתגובות  הוסף תגובה
זכות לטיפול רפואי בעת עונש ריתוק לבסיס ! (30/8/2008)

מה קורה כאשר חייל בשל בעיות רפואיות קיבל מרופא ימי "ג" אך הוא נשפט לריתוק לבסיס ?
 
כאשר חייל בשירות נבדק ע"י רופא ביחידה ועקב מצבו יש לשחררו למנוחה ("גימלים") בביתו או מופנה למתקן רפואי להמשך בדיקה, על פי פקודות הצבא על המפקד לקבל המלצת הרופא ולאפשר האמור בה. כך, אם החייל יטען כי מרגיש ברע, יובא בפני רופא (לא רק בפני חובש) על פי בקשתו אף אם רופא יש ונמצא בבסיס אחר או במתקן רפואי שהוא מחוץ לבסיס.
 
אך מה קורה אם חייל במצב רפואי שזקוק למנוחה בביתו ולא בבסיס או להמשך טיפול נמצא בעונש ריתוק בבסיסו ? ובכן, עונש הריתוק בבסיס אינו יכול לבטל המלצה רפואית . אופן הטיפול הרפואי וסוג הטיפול אינם מושפעים ממעמדו של החייל באותה עת בשירות. השיקולים הינם רפואיים וחלה על מפקדו חובה לאמצם גם לגבי חיילים המצויים בבסיסם בריתוק. לא רק באלה אלא בכל הקשור לזכויות חיילי צה"ל לקבל טיפול רפואי, חלה החובה לוודא כי גם החייל המרותק מקבלם ככל חייל.
 
ממספר פניות אלינו לאתר למדנו כי מפקדים אינם פועלים על פי המלצות הרופאים ולא על פי פקודות הצבא. חייל אשר מצבו הרפואי מחייב שהייה במקום שמחוץ לבסיס (בביתו או מוסד רפואי או המשך בירור רפואי מחוץ לבסיס) בשל הבעייה הרפואית חלה חובה על מפקדו לנהוג על פי המלצת הרופא או לפעול על פי הפקודות לקבל מהרופא הבהרות. מפקד בצה"ל אינו יכול לבטל המלצה רפואית או לסכן בריאותו של חייל אף אם החייל מרצה עונש ריתוק בבסיסו שכן פקודות הצבא בעניין ברורות.


יחד עם זאת חשוב לציין כי אף אם חייל ישוחרר מהריתוק לשם המשך טיפול רפואי או הבראתו מחוץ לבסיס, יהיו מפקדיו רשאים עם החלמתו להורות על השלמת ימי הריתוק בבסיס.

תגובות:
אנחנו מחפשים אנשים (גברים ונשים) לעבודה פשוטה מהבית. הזמן נקבע על ידיכם במהלך היום! אנו מספקים את החומר.. (עבודות בתחום, קלדנות, כתיבה, הזנת תוכן, הזנת נתונים),
050-2332971 פנו אלינו בוואטספ

(שובל 31/10/2023)
1.
This is crtasyl clear. Thanks for taking the time!
(Dave 14/11/2015)
2.
אני ניצאת בריתוק ויש לי הפנייה לרופא מומחה
והוא מנסה להידחות את התאריך האם הוא יכול אני סובלת נורה חש לי ציפורן חודרנית ויש לי פתור מנעליים בתודה שיר אזולאי

(שיר 14/4/2013)
3.
יש אתר עם כל המידע על גימלים
מיסטר גימל
https://sites.google.com/site/mistergimel/

(זיו 27/12/2010)
4.
הוסף תגובה