הדפסה  שלח לחבר  עבור לתגובות  הוסף תגובה
סמים אחי – זה הכי לא קרבי ....וגם ...הכי לא חוקי ! (11/8/2007)

המקרה החמור שנתגלה לפני ימים אחדים בקרב לוחמי הנח"ל במוצב החרמון שם נחשדו חיילים בעישון סמים במוצב, אינו אמנם מקרה יחיד אך הוא מסוכן עד מאוד. הן בשל היות החשודים לוחמים המופקדים על "העיניים של המדינה" והן בשל העיתוי - בעת כוננות ודריכות בימים אלה במיוחד - שמא מצפון תיפתח הרעה.
 
נדרשנו לעניין אף שהנושא פורסם כבר בכל המדיה בגלל פנייתו של אחד הלוחמים אלינו ואשר רק "נחשד" בעישון. לדעתו של הפונה על פי הפקודות אסור להעביר חייל מתפקיד של לוחם רק בשל חשד אף כי לא היה בין החיילים המעורבים באירוע, אך סירב לדרישת מצ"ח לתת בדיקת שתן.
 
סברנו שיש עניין ציבורי רב דווקא באתר כשלנו הקשוב לרחשי ליבם של חיילים, להביע בעת הזו דעה נחרצת בעניין, המופנית אל כלל החיילים.
 
עישון סמים בכלל ובעת שירות בצה"ל בפרט (אפילו בחופשה) מהווה עבירה על החוק ובנוסף להיות הדבר בלתי חוקי, אנו סבורים שמדובר ברעה חולה שיש לעוקרה מן השורש בכל מקום ובוודאי בצבא . דעתנו היא כי חייל הנוגע בסמים בעת שירות , בשל רגישות השירות בצבא, אינו ראוי לשרת בצה"ל.


במקרה המדובר, אין מקום לדעתנו לאבחן בין מי שעישן סמים לבין מי שחשוד בעישון ולא מאפשר ביוזמתו לזרועות החקירה לבדוק. די בחשד ובסירוב לאפשר הבדיקה על מנת שהחלטת הצבא לגרוע אותו חייל מתפקיד לוחם תהיה ראוייה ונדרשת בנסיבות העניין. לוחם המעורב בעישון סמים מהווה סכנה לעצמו,לחבריו ולכלל. ובתפקיד רגיש, חמורה הסכנה שבעתיים. סיכון זה צה"ל מבקש למנוע ובצדק רב. להיות לוחם זו אחריות אישית ולא רק היבט של שיבוץ . חייל קרבי הוא אדם בו ניתן אמון – קרי - אחרים סומכים עליו בעת מבחן. מי שמעל באמון זה, אינו יכול להימנות עוד עם אלה שבהם ניתן לתת אמון. להיות "קרבי" זו זכות בצד הסיכון. וסיכון כגון זה שפלוני עלול להיות תחת השפעת סמים בעת מבחן, או תוך לחימה - אסור על צה"ל לקחת.למענו, למען חבריו, למען כולנו - אלה שעל חייהם הוא נדרש להגן, בעת לחימה ובעת רגיעה, כאחת.
 
והרשו לנו לעוץ עצה לכלל החיילים ובכלל. סמים הם לא משחק. בודאי לא בעת שירות וגם מחוצה לו. הסמים נוטלים מן האדם את רוחו כאדם. אין "רק לנסות" ואין "רק בנסיבות...". ההרכב שבסם - בכל סם - ממכר. הגוף וחיי האדם הופכים לתלויים בסם. לרוב נגמר הדבר ברע. לא מעטים הם המקרים של צעירים שחייהם הסתיימו בנסיבות שימוש בסם. לכן, אין לגעת ואין להתפתות.זה לא עוזר ממילא לא בעת שימחה ולא בעת משבר. זה ממכר. פשוט לא. בשום נסיבות.
 
מידע שימושי על נגע הסמים ראו בקישור הבא המצוי באתר בקישורים בנושא "בריאות ועזרה" :
http://www.alsam.org.il/
 

תגובות:
אנחנו מחפשים אנשים (גברים ונשים) לעבודה פשוטה מהבית. הזמן נקבע על ידיכם במהלך היום! אנו מספקים את החומר.. (עבודות בתחום, קלדנות, כתיבה, הזנת תוכן, הזנת נתונים),
050-2332971 פנו אלינו בוואטספ

(סתיו 31/10/2023)
1.
צבא של אפסים הסוף קרב
(אלון 17/9/2023)
2.
חד משמעית לוחמים מעל ומעבר ואין בעיה לצרוך קצת גויינטים לא קרה כלום
(אלון דה לוקו 17/9/2023)
3.
אם קיים חשד כנגד חייל הוא חייב להבדק. אם אין חשד וזו בדיקה שגרתית אזי אינו חייב והבדיקה צריכה להערך בהסכמת החייל בכתב. הבעייה ששוטרי מצח דורשים להצמד לחייל הנבדק, הדבר אינו מקובל ופוגע בצנעת הפרט במיוחד של החיילות.
(גיל 14/12/2008)
4.
ג'וינט בבית לא יעשה כלום לאף אחד
(נחלאווי 5/12/2007)
5.
יש ביכולתם להוציא אותי מהמערכת הצבאית במידה ונתפסתי משתמש בסמים?
(מילשטיין עריק 30/9/2007)
6.
הוסף תגובה