הדפסה  שלח לחבר  עבור לתגובות  הוסף תגובה
זכות לקבול למלש"ב: גם לאור מאמר ב"הקשב" – צה"ל יוזם תיקון לחוק ! (24/3/2007)

אתר "הקשב" פירסם מאמר לפני שנה בדיוק תחת הכותרת "מי מטפל בקבילות מלש"ב לפני גיוס..."(לחץ כאן למאמר) לפיו אין למועמד לגיוס כתובת לפנות אליה ולקבול. כייום, יכול לפנות לנציב קבילות חיילים (נקח"ל) רק מי שחייל בשירות.בעבר בדיון בלשכת עורכי הדין התבטא גם הנקח"ל בעד הענקת זכות זו למלש"ב בתשובה לשאלות חברי ועדת "צבא וביטחון". בעקבות כך פנתה הועדה לצה"ל. (ראה איזכור)
 
בצה"ל "הרימו הכפפה" ויזמו הצעת חוק לתיקון המצב הקיים של העדר כתובת לטיפול בקבילות מלש"ב ובקרוב כשתיקון החוק יעבור בכנסת, כל מועמד כזה יוכל לפנות לנציב קבילות החיילים ככל חייל.
 
יחד עם זאת, בהצעת החוק של צה"ל ניתנת למלש"ב זכות הקבילה רק בנושאים שענינם תהליך הגיוס וככל שאנו מבינים מלשון הצעת החוק, הרי שלא ניתן כעת לומר בודאות שניתן יהיה לקבול גם על קביעת פרופיל רפואי או מקום שיבוץ וכאלה סוגיות.


הכל בגדר הצעת חוק ויש להמתין לראות את נוסח תיקון החוק שיעבור בכנסת כדי ללמוד אם יש בכך מהפכה ואכן גם למלש"ב יש כתובת לפנות אליה כשהוא ניתקל בבעייה בהליך גיוסו לצה"ל. אין כל ספק, מדובר בשינוי חיובי לטובה אשר בכל מקרה יהווה תשובה ולו חלקית לפתרון בעיות למועמד בעת הליך גיוסו לצה"ל.

תגובות:
אנחנו מחפשים אנשים (גברים ונשים) לעבודה פשוטה מהבית. הזמן נקבע על ידיכם במהלך היום! אנו מספקים את החומר.. (עבודות בתחום, קלדנות, כתיבה, הזנת תוכן, הזנת נתונים),
050-2332971 פנו אלינו בוואטספ

(דניאלה 31/10/2023)
1.
Superb inmrifatoon here, ol'e chap; keep burning the midnight oil.
(Bette 28/5/2016)
2.
הוסף תגובה