הדפסה  שלח לחבר  עבור לתגובות  הוסף תגובה
להתלונן או לא להתלונן – זו השאלה ! (10/3/2007)

מספר פניות אלינו לאחרונה מעלות סוגיה מוכרת לפיה מתלבטים חיילים ואפילו חלק מן ההורים. האם במקרה שנגרם עוול לחייל או שההתנהגות כלפיו פגעה בכבודו, ראוי להתלונן שכן קיים חשש מצד חיילים כי תלונה כנגד מפקדים עלולה לפגוע בחייל יותר בעקבות הגשתה. יש לא מעט התלבטות מה לעשות.
 
שאלה זו נדונה גם בדוח נציב קבילות החיילים. ככל שהשאלה קשה, התשובה פשוטה. בג"צ כבר נדרש לשאלה זו בדיוק לפני זמן לא רב בפסק דין שניתן ב 10/05 ואנו אף הבאנו הדברים כאן.
 
כב' השופטת פרוקצ'יה אמרה בהתייחס לסוגייה זו שם בפסק הדין :
" ... תלונת-אמת המוגשת במערכת תיפקודית משפרת את דרכי התנהלותה, מגינה מפני מעשי שחיתות, ותורמת להעלאת רמתה הערכית והביצועית. ראייה זו מובילה באופן טבעי להקניית הגנה לעובד שהתלונן מפני פגיעה עקב תלונתו...אין לשתק תלונות המוגשות בתום לב, המקדמות, לא אחת, תכלית חשובה של הגנה על מינהל תקין, ושמירה על נקיון השירות הפרטי והציבורי בתוכן ובסגנון כאחת. תלונתה של העותרת תרמה להשגת תכלית זו, וההסתברות שלא הופרכה כי קידומה נפגע עקב כך אינה צריכה לשמש לה לרועץ, ולא ראוי כי ישמש איתות לסיכון פוטנציאלי של אחרים, שיחששו להתלונן, פן ייפגעו..." (בג"צ 6840/01לחץ כאן לציטוטים מפסק הדין)


עולה מן האמור בבירור כי הגשת תלונת אמת היא אפילו נדרשת ובית המשפט יתן הגנה לחייל שהתנכלו לו בשל כך שהתלונן.

תגובות:
אנחנו מחפשים אנשים (גברים ונשים) לעבודה פשוטה מהבית. הזמן נקבע על ידיכם במהלך היום! אנו מספקים את החומר.. (עבודות בתחום, קלדנות, כתיבה, הזנת תוכן, הזנת נתונים),
050-2332971 פנו אלינו בוואטספ

(מאיה 31/10/2023)
1.
בני חייל שמשרת בחיל האויר בטייסת והוא נפגע בשמיעה בצורה משמעתית הורידו לו פרופיל ל64 והעבירו אותו מהטייסית אבל זה לא משנה את העובדה שהשמיעה שלו נפגעה, מה עלי לעשות!
בתודה אמא מודאגת.

(בלה תורגמן 29/3/2007)
2.
המתלוננת לא קודמה, ואינה יכולה להוכיח שאינה קודמה בגלל התלונה שלה. האם היא לא קודמה בצדק, או רק בגלל שהגישה תלונה צודקת?
התשובה לא משנה. העניין הוא שהספק הסביר הזה בפגיעה בפרט מספיק על מנת לסרס תלונות לגיטימיות.

(נו באמת! 19/3/2007)
3.
קל מאוד להתנכל לאדם בלי שניתן יהיה להוכיח זאת, בדיוק כפי שאמרה השופטת:
"... וההסתברות שלא הופרכה כי קידומה נפגע עקב כך [התלונה]"

(נו באמת! 19/3/2007)
4.
" ... תלונת-אמת המוגשת במערכת תיפקודית משפרת את דרכי התנהלותה... " -> אני מסכים: במערכת מתפקדת תלונת-אמת תגרום רק תועלת.
ואני שואל: אם המערכת מתפקדת, מדוע יש צורך בתלונות?

(נו באמת! 19/3/2007)
5.
הוסף תגובה