הדפסה  שלח לחבר  עבור לתגובות  הוסף תגובה
מחסור ברופאים בצה"ל . האם מערך הרפואה אכן קורס ? (23/12/2005)

חיל הרפואה בצה"ל מצוי לא אחת במשבר על רקע תיפקודם של חלק מהמשרתים בו, אשר במעשיהם, במחדלם או התנהגותם, פגעו בדימוי החייל כולו - ביחסי האמון הכל כך נדרשים בין החייל המטופל למטפל. תלונות רבות מדי של חיילים על מחדלים וטיפול שטחי, יחס משפיל של רופאים אשר לא פעם ראו בחייל מקבל השירות "חולה מדומה" יותר מאשר "פציינט" הנזקק לטיפול, העסיקו גם אותנו וגם את הציבור מתוך דאגה כנה לבריאות החיילים. (ראה מקרים שאוזכרו באתר ותחקיר בעקבות חשיפת המקרים ב"הקשב" - לחץ כאן)
 
ואולם נראה כי המשבר בו נתון חיל הרפואה בימים אלה, גדול אפילו ממעשי החריגים שהזכרנו. בצה"ל מודים כיום כי קיים מחסור ברופאים. רובם של הרופאים העושים עבודתם נאמנה והנושאים בנטל, אינם יכולים להעניק טיפול הולם. אנו התרענו רבות על כך שהטיפול הרפואי בצה"ל לא אחת מסכן חיים. עתה, זו אמירה מפי הרופאים עצמם (ראה מאמר). על כן זוהי סיבה לדאגה של ממש. חייל אינו יכול לקבל טיפול רפואי שאינו חירום, אלא באמצעות צה"ל. העדר טיפול רפואי זמין בשל מחסור ברופאים, העדר טיפול ראוי בשל העומס על העושים במלאכה - זהו מתכון בדוק לטיפול לקוי, למחדלים, לאסונות. לצה"ל אין עדיין פיתרון נראה לעיין.


אנו פונים לקצין רפואה ראשי ומבקשים לדעת כיצד מערך הרפואה בצה"ל נערך למנוע קריסת זמינות שירותי הרפואה ונעדכן.

תגובות:
Good point. I hadn't thohugt about it quite that way. :)
(Scaut 14/11/2015)
1.
על מה את מדברת?! מה את קשורה לנושא? מדברים על מחסור ברופאים! אל תוציאי סתם ת' תסכול שלך במקום הלא נכון. הרפואה הצבאית הינה רפואה טובה!!!
(ניר 13/1/2006)
2.
וחושבים שהחיילים כאילו מתחלים ומנסים להוציא גימלים.ועובדה שהמערכת התחילה לתת לקצינים שיקול דעת רפואי לגבי ימי מחלה דהיינו "ד" .
(גוטמן-המשך 11/1/2006)
3.
מתוך ניסיוני המאוד מאוד קרוב ל"צלחת"הרפואית של חיל הרפואה -הנני חייבת להדגיש כי כל הרפואה בצבא לא מרפאת ולא מונעת הכל חרטה לא מתייסים לחיילים ברצינות.
(גוטמן 11/1/2006)
4.
לפני כן דברו על המחסור החמור עוד יותר בכ"א העיקרי אשר מפעיל את החיל- הרי הם החובשים!!! במרפאתי קיים מחסור חמור בחובשים ובעיה זו באה לעיתים קרובות על חשבון הטיפול הרפואי אשר מגיע לחיילים- בדקו וראו- מג"ל!
(חובש 24/12/2005)
5.
הוסף תגובה