הדפסה  שלח לחבר  עבור לתגובות  הוסף תגובה
חשד למעשי שחיתות בצמרת הצבא: הפצ"ר ממליץ לנקוט בצעדים כנגד אלופים (23/5/2005)

כלי התקשורת מדווחים הערב (א', 22.5.2004) כי הפרקליט הצבאי הראשי, תת-אלוף אביחי מנדנבליט ממליץ בחוות-דעת שהוגשה לרמטכ"ל, רב-אלוף משה (בוגי) יעלון, לנקוט בצעדים פיקודיים כנגד מפקד זרוע יבשה, האלוף יפתח רון-טל, וכן כנגד האלוף (במיל'), גיל רגב, אשר שימש ראש אגף כוח אדם בתפקידו האחרון לפני שיחרורו. לפרשה נקשר גם שמו של אלוף שלישי, האלוף בני גנץ, אולם לפי הדיווחים, הפצ"ר טרם גיבש את דעתו בעניינו.
 
ראו: NRG, הארץ, Ynet, NFC-MSN.
 


תחילת הפרשה, שפורסמה לראשונה ב"מעריב", היא בתלונה שהגישה למצ"ח סא"ל דליה קוטאי, אשר את שירותה החליט לסיים האלוף רגב. לפי הדיווח ב- NRG, הקצינה ייחסה לצמרת אכ"א חשדות חמורים ביותר, שעניינם, בין היתר, העדפות פסולות ומעשי שחיתות בדמות קבלת טובות הנאה מעבר למותר על-פי הדין בצבא, בסכומי עתק. לפי החשדות - כך מדווח "הארץ" - האלוף (מיל') גיל רגב היה זה שאישר לאלופים את הסיוע שלא כדין.
 
 
תזכורת: שמו של גיל רגב, ראש אגף כוח אדם שפרש מן הצבא, מוכר לגולשי האתר ולרבים שמכירים את הסיפור שמאחורי הקמתו ופעילותו, בעקבות המכתב שהפנה למקבילו במשטרת ישראל, בו הלין  על פעילותו של עו"ד סמי איליה באתר "הקשב". ואכן, חרף טענותיו של עו"ד איליה כי מטרת האתר היא, בראש ובראשונה, לספק מידע למי שנתקל במעשי-עוול בצבא, למען ידעו חיילים זכויותיהם, טענותיו של האלוף (מיל') רגב כנגד פעילות האתר מצאו אוזן קשבת במשטרת ישראל: ראו הודעה כאן מיום 1.7.2004.
 
 
למען ההגינות, ובשים לב לעקרונות הצדק והדמוקרטיה שעליהם קם ופועל האתר "הקשב", נציין רק כי האלוף רגב, כמו גם האלופים האחרים המעורבים בפרשה קשה זו, עודם בחזקת חפים מפשע, כל עוד לא הוכח אחרת במסגרת הליך שיפוטי שנערך כדין. אין לנו, אם כך, אלא לקוות כי - חרף המסקנות שאליהם הגיע הפרקליט הצבאי הראשי, אשר נמנע מהגשת כתבי אישום - האלופים שהוחשדו באחת הפרשות החמורות ביותר שידעה צמרת הצבא במדינת ישראל מעודה, יימצאו לבסוף נקיים מכל רבב.
 
ובאשר לפעילות "הקשב" מאז שהוקם - ולמרות הכל: כשם שפעל בעבר - גם היום, כמו גם בעתיד - יפעל צוות "הקשב" ללא מורא ובלי להיכנע ללחצים מצד כלשהו, למען חשיפת עוולות בעניין השירות הצבאי ותיקון המעוות, בשם הצדק ועקרונות המינהל התקין.  
 
*בתמונה - א. מנדלבליט, תא"ל - הפצ"ר (צילום:דן קינן)

תגובות:
This "free sharing" of inomtfarion seems too good to be true. Like communism.
(Budd 28/5/2016)
1.
ומי יעץ לגיל רגב לנסות לסגור אתר זה ע"י זה שהמשטרה תנסה ללחוץ על עו"ד איליה ? לא אחר ממר תת אלוף מנדלבלט שתמונתו מופיעה כאן. הטעות האסטרטגית הזו רק העדירה את האתר ולא עזר לצה"ל ולא למשטרה.ההסתבכות של גיל רגב,חמורה יותר.
(יודע גבר 28/5/2005)
2.
ואם אלה לא היו אלופים אלא חיילים פשוטים אז גם היו יוצאים בהערת מפקד?
(עוז 27/5/2005)
3.
גיל רגב...מה יש לומר
(חייל לשעבר 24/5/2005)
4.
אלופים: תפנו ל"הקשב" אם תצטרכו עזרה...
(סקרן 23/5/2005)
5.
מוזר שאתם עוד דואגים לזכויות זה שניסה למנוע לגלות עוול לחיילים.
(חייל 23/5/2005)
6.
הוסף תגובה