הדפסה  שלח לחבר  עבור לתגובות  הוסף תגובה
תוצאות סקר "הקשב" : להעביר לאזרחות הטיפול הרפואי בחיילים ! (16/5/2005)

הנה תוצאה שצריכה להדיר שינה מעיני הממונים על מערכת הרפואה בצה"ל :
 
בסקר שערכנו כאן באתר בימים אלה, נשאלו חיילים השאלה הבאה : " תחום טיב ואיכות הטיפול הרפואי בצה"ל הינו נושא מרכזי לתלונות בקרב חיילים. כיצד לדעתך ניתן לשנות זאת ?"
 
93 חיילים השיבו לשאלה . מעל 65% מקרב משתתפי הסקר השיבו התשובה הבאה : "להעביר הטיפול למערכת הבריאות האזרחית." (לחץ לסקר) צה"ל כבר קיבל החלטה לטיפול במשרתי צבא הקבע באמצעות קופות החולים. נראה כי שינוי זה יש להחילו - ורצוי בהקדם – גם על חיילי החובה והמילואים.
 
נכון, הסקר נערך רק בקרב 93 חיילים, אולם יש בו ללמד על המגמה הרווחת כפי שעולה גם מעשרות פניות אלינו והיא - בעיית האמינות של חלק לא מבוטל מרופאי חר"פ בטיפול הרפואי בחיילים. מפניות שהגיעו אלינו מהורים וחיילים, רבים ציינו כי הם מעדיפים לפנות לרופאים מחוץ לצבא ומי שיכול כספית, מטופל בחופשות ע"י רופאים פרטיים.
 
תוצאה מדאיגה זו העולה מפניות אלינו כאמור, משקפת גם את ממצאי דוח נציב קבילות החיילים האחרון שפורסם לפני כחודש, גם את כתבת התחקיר של ירחון "מנטה" שפורסמה בחודש זה. והשאלה מה יהיה?
 
נראה כי שינוי של ממש לא צפוי בקרוב. מותר לנחש כי השינוי הגדול - כמו בכל נושא בצה"ל - יכפה עלידי גורמים מחוץ לצבא. כך, תוצאות הטיפול בתלונות על הרופאים שהוגשו לועדת האתיקה של ההסתדרות הרפואית, למשרד הבריאות ומגמה של הגשת תביעות משפטיות אישיות כנגד רופאים - הם צעדים שיש בהם להביא לשינוי. יש להצר על כי לחיילים אין מוצא אחר להביא לפתרון הולם לתחלואי מערכת הרפואה בצה"ל כשהנפגעים הם לא אחר מאשר - החיילים.


בנסיבות אלו, אין מנוס מלומר כי צעדים אלו של פנייה אל גורמים מחוץ לצה"ל - כשמטרת הפניות היא לתקן את הליקויים ולהביא למתן טיפול רפואי הולם  הם הכרחיים.
 
כתובות להגשת תלונות על טיפול רפואי ע"י רופא צבאי :
תלונות להסתדרות הרפואית : קישור לאתר ההסתדרות הרפואית בישראל (שימו לב לנושא "אתיקה רפואית") - לחץ על הקישור מטה :
http://www.ima.org.il/

הלשכה לאתיקה רפואית
פקס טלפון
תפקיד
שם העובד/ת
03-6100477 03-6100463 יו"ר הלשכה פרופ' אבינעם רכס
03-6100477 03-6100463 מרכזת הלשכה לאתיקה איילת קולודיצקי


 
תלונות למשרד הבריאות :

 
 

תגובות:
Unbeleialvbe how well-written and informative this was.
(Jazlyn 26/6/2011)
1.
רמ 2 כבוד על ביכלל
(חימקפפפפפפפ 5/7/2005)
2.
סוף סוף אפשר יהיה ליראות רופאים לא רוסים
(ורצי 5/7/2005)
3.
זה בדיוק מה שיקרה. צה"ל מטפל גרוע בחיילים והוא זה שיגרום לאיבוד השליטה. הציבור נמאס לו ופשוט מתפתחת רפואה אלטרנטיבית. גם אם רופא צבאי לא יאשר ג של רופא אזרחי, חיילים פשוט לא יתחשבו ברופא הצבאי.
(איתמר 19/5/2005)
4.
אם כל חייל יוכל להוציא גימלים אצל רופא המשפחה מהאזרחות, אפשר יהיה לסגור את הצבא. אף חייל לא יגיע כולם יהיו בגימלים.
(עומר 18/5/2005)
5.
הוסף תגובה