ניווט מהיר - בחר/י פורום:   נושאים כללים | זכויות חיילים ות"ש | הטיפול הרפואי בצה"ל | שיח מילואימניקים
 
פורום נושאים כללים - צפיה בהודעה
    
נשלחה על ידי:  יובל פ
נושא: שלב ראשוני של הגיוס
בתאריך: 12/11/2004  13:49

תוכן ההודעה:

מצטער על ההודעה הארוכה, אך מקווה שמישהו יסכים לקרוא אותה בכל אופן, כי אני יוצא לטירונות מחר. זו לא בדיוק תלונה, אלא שאלה לעזרה, כי אין לי מושג איך המערכת הצבאית עובדת.

לפני הגיוס לא התמיינתי לשום דבר, ואף ייועדתי להנדסה קרבית, אך בשל בעיות ת"ש ברגע האחרון (ימים ספורים לפני הגיוס ב-29.11) נדחה גיוסי ל-9.12, גיוס כל"ץ איכותי.

ביום הראיונות עם הקצין מיון לקחו אותי ועוד כ-15 חבר´ה לחדר בו קצינת לוגיסטיקה דיברה איתנו והודיעה לנו שאנו מיועדים לקצינות ייעודית בחיל לוגיסטיקה. כמובן שהיא תיארה את החיל באופן חיובי מאוד, למרות השם הרע שיוצא לו כחיל התחזוקה והאפסנאות.

בהמשך, לבקשתנו זכינו לדבר עם קצין מיון כמו כל שאר המחלקות. קצין המיון ניסה לשכנע אותי כי אני רוצה ללכת לקצונה ייעודית בחיל לוגיסטיקה ("אנחנו נרים אתכם מאוד גבוה") ושני התפקידים היחידים האחרים שיכל להציע לי, למרות הנתונים הגבוהים, הם רל"ש (ראש לשכה) ותפקיד בחיל האוויר (בקיצור מה שהם צריכים, פקיד, חשמלאי, מכונאי).

בשל חוסר-ברירה ולחץ מאמי, אמרתי כי מבין השלושה הכי מעניין אותי הקצונה הייעודית, וזאת למרות שיש לי הקלות ת"ש שמאפשרות לי יציאה יומית הבייתה. עכשיו אני מתחיל להסס, בשל העובדה שהשנה הראשונה קשה, וההתרעות מצד אנשים אחרים לא להעיז ללכת ללוגיסטיקה שכן זה כאמור חיל תחזוקה ואפסנאות.

עכשיו אני לא כ"כ יודע מה לעשות, מצד אחד זו קצונה לכל דבר, מצד שני זה לוגיסטיקה.

אם כך, השאלה מתחלקת לשני חלקים:

קודם כל, אני רוצה לשאול מה דעתכם לגבי קצונה ייעודית בחיל לוגיסטיקה? האם אני עושה טעות אם אלך לשם?

שנית, אם אני מחליט שזה לא עבורי, הרי מיד אחרי הטירונות אני אמור להשתבץ למסלול הקצונה (4 שבועות בביה"ס ללוגיסטיקה), למי אני פונה כדי לצאת משם (הרי המסלול הוא קצונה, התנדבותי), ומה בדיוק קורה איתי לאחר מכן? האם יש לי אפשרות לבחור מחדש בתפקיד שהוצא לי (ראש לשכה), האם אני אעבור קצין מיון מחדש עם תפקידים חדשים, האם ידפקו אותי עם תפקיד זוטר בלוגיסטיקה משום שאני כבר שם?

תודה לכל עזרה שאקבל.




13:49 | 12/11/2004  שלב ראשוני של הגיוס - יובל פ     
19:25 | 12/11/2004    לגבי שאלתך- תשובה מפורטת - מנהל הפורום    
01:20 | 12/12/2004       תודה רבה על העזרה - יובל פ    
21:49 | 27/7/2005    תגובה - אבי