ניווט מהיר - בחר/י פורום:   הטיפול הרפואי בצה"ל | זכויות חיילים ות"ש | נושאים כללים | שיח מילואימניקים
 
פורום הטיפול הרפואי בצה"ל - צפיה בהודעה
    
נשלחה על ידי:  4U
נושא: לשאלתך
בתאריך: 27/5/2009  15:41

תוכן ההודעה:


> אני מצרף לך מידע ישיר ועקיף בנושא שאלתך -
> קראי ועברי על כל המידע המצורף ופעלי בדחיפות -
> כל האפשרויות למימוש זכויותייך הרפואיות מול המערכת - לשיקולך.

-----------------------------------------------------------------------

אני האיתי פועל כך, יוצא ברכב הפרטי (בליווי עו"ד צמוד) ואוסף את הבן מהבסיס ישירות לחדר מיון.כל המערכת היתה מתעוררת ומפקד היחידה היה מתחיל לתפקד מחשש לתפקידו - את מחוייבת לשמור על בריאות בנך כאשר האחרים רדומים ומזלזלים.
-----------

> > נתחיל, להלן האפשרויות והפרוט לפי פקודות מטכ"ל :

-----------------------------------------------------------------------

> שימי לב לסעיפים מספר 8, ו-9ב (ממשי זכויותייך ללא אגרת מיון)

מסדר חולים הטיפול הרפואי בחייל פקודות מטכ"ל ( פ"מ 61.0104)

1.כל חייל זכאי לבדיקה רפואית לפי דרישתו, בהקדם, בשירותי הרפואה של הצבא.

2.שירותי רפואה בשגרה
א.חייל הזקוק לבדיקה רפואית, ייבדק על ידי חובש היחידה בשעות מסדר החולים, ומחוץ לשעות מסדר החולים על פי תיאום עם מפקדיו.

ב.מפקד היחידה אחראי לקביעת מועדים סבירים ומספקים לטיפול בחולים ביחידתו, כך שתתאפשר גישה זמינה לטיפול רפואי לכלל חיילי היחידה.

ג.זכות החייל להיבדק על ידי רופא על פי בקשתו, בהתאם לדחיפות מצבו הרפואי.

ד.דרישת חייל לבדיקת רופא תעוכב לא מעבר ל- 24 שעות באישור הרופא בלבד, לאחר שפרטי המקרה הובאו לידיעתו.

ה.כל חייל או חיילת ישאלו טרם בדיקתם אם ברצונם להיבדק בנוכחות חובש/ת ובהעדרם בנוכחות חייל/ת נוספ/ת (בהתאם למין הנבדק). חיילת רשאית לדרוש בדיקתה על ידי רופאה. נוהל הטיפול בחיילות מפורט מטה ובהוראות קרפ"ר 300.006).

ו.מפקדי החייל חייבים לכבד את הוראות הרופא כלשונן וללא דיחוי.

ז.החייל יקיים את הוראות הגורם הרפואי. אם סבור החייל כי מפקדו אינו ממלא אחר הוראות הרופא אשר ניתנו בעניינו, ידווח על כך לרופא היחידה.

3.הפניה לרופא מומחה
א.הפניה לרופא מומחה ניתנת על ידי רופא היחידה ועל פי שיקול דעתו המקצועית.

ב.על מפקדי החייל חלה החובה לוודא כי החייל יתייצב לבדיקה רפואית במועד שנקבע ע"י הגורם הרפואי המטפל. את תשובת הבדיקה או הרופא המומחה יש להחזיר לרופא היחידה תוך 48 שעות ממועד קבלתן או מועד חזרתו ליחידה.

ג.כלל, על רופא היחידה לכבד המלצת רופא מומחה כלשונה. במידה וסבר רופא היחידה כי אין מקום לקבלה, עליו לפעול כמפורט בהנחיית ענף רפואה 01:10.

ד.החייל רשאי לפנות ביוזמתו, על חשבונו ובזמנו הפנוי( מחוץ לשעות הפעילות) לרופא שאינו פועל מטעם חיל הרפואה כדי לקבל חוות דעת בלבד. דין חוות דעת זו כדין כל המלצת רופא מומחה אחרת.

4.חופשת מחלה
חופשת מחלה (ימי "ג") הניתנות לחייל ע"י הרופא, תתבצע ביחידתו, בביתו או במתקן אשפוז צבאי- הכל לפי החלטת הרופא.

5.הקלות רפואיות
רופא צבאי אשר סמכויותיו הורחבו, מוסמך להורות על הקלות בשירות הנובעות ממצבו הרפואי של החייל (ימי "ב") לתקופה ממושכת או אף קבועה. המלצת רופא מומחה להקלות בשירות הינה בתוקף אלא אם רופא היחידה שינה אותה על פי הנחיית ענף רפואה 01:10.

6.סמכויות המפקד למתן ימי "ד"
מפקד (שהינו קצין בדרגת סגן לפחות, או נגד בדרגת רס"ב לפחות) רשאי לאשר לפקודו,שהינו חייל בשירות חובה(בלבד) להעדר מהשירות, או הקלה בשירות, עקב בעיה שהחייל הגדירה כבעיה רפואית. אישור זה("יום ד") תקף ליום בו ניתן, ועד ל - 08:00 בבוקר למחרת.

8. פציעה במהלך שירות
אם נפצע חייל במהלך שירותו בפציעה העלולה לגרום לו נזק מתמשך, ימלא לו הרופא דו"ח פציעה (טופס 141). החייל ישמור עותק מדו"ח זה, הואיל והוא עשוי להזדקק לו כדי להגיש תביעה למשרד הביטחון.

9. בעיה רפואית דחופה
א.בהיות החייל בחופשה או בתפקיד מחוץ ליחידתו,עליו לפנות בכל בעיה רפואית דחופה למרפאה האזורית הקרובה.

ב.החייל רשאי לפנות ישירות לחדר מיון בבית החולים רק במצבי חירום רפואיים הקבועים בחוק ביטוח בריאות ממלכתי ובהוראות קרפ"ר. לאחר שחרורו מהמיון עליו לפנות בהקדם לרופא היחידה, שיחליט עפ"י שיקול דעתו באם הפנייה הייתה מוצדקת. אם החליט כי הפנייה לא הייתה מוצדקת, ייאלץ החייל לממן את עלות הטיפול בחדר המיון. זכותו של החייל לערער על החלטת רופא היחידה בפני רמ"ד רפואה פיקודי/זרועי.
---------------------------------------------------------------------

אני מצטט משאלתך :
"הרופא טען שיופנה שוב לאורטופד,שבעבר הוא היפנה אותו והקצינה לא נתנה לבני לצאת לטיפול, בעוד שבועיים ? ולטיפול הפיזיוטרפי לא צריך לגשת היום...."

"רופא היחידה העביר את מידע רפואי לקצינה....."
----------

פקודת מטכ"ל 61.0113 חסיון רפואי וסודיות רפואית

>הפרת כללי הסודיות הרפואיות עלולה להטיל על המפר אחריות פלילית ואזרחית

>רופא לא ימסור לרשות או לגוף או לאדם, הרשאים לגבות ראיות עפ"י דין, מידע רפואי הנוגע לאדם שנזקק לשירותו, והדבר הגיע אליו תוך כדי עבודתו כרופא, והוא מן הדברים שלפי טיבם נמסרים לרופא, בדרך כלל מתוך אמון, שישמרם בסוד.
>האמור, לא יחול כאשר האדם, שהמידע הרפואי נוגע אליו, נתן את הסכמתו למסירת המידע כאמור, או שניתן צו של בית משפט או בי"ד צבאי לגילוי המידע הרפואי ולמסירתו

>חל איסור על רופא או על כל מי שהגיע אליו מידע רפואי בדרך כלשהי לגלות מידע רפואי שברשותו.

>האדם שהמידע נוגע אליו נתן את הסכמתו למסירת מידע, ובלבד שבמקרה של מסירת מידע הנוגע למצב בריאותו הנפשי של אדם תינתן לכך הסכמתו בכתב. ההסכמה למסירת מידע תפרט את סוג המידע שאליו היא מתייחסת ותציין למי יהיה ניתן להעביר את המידע. לא יהיה תוקף להסכמה כללית למסירת מידע.
---------

>חשוב שדבדקו עם נעשה במקרה שלך הפרת כללי הסודיות הרפואיות

> תעמדו על זכותכם לקבל טיפול רפואי, ודאגו לטובת עתידו לרשום דו"ח פציעה על המקרה.

-----------------------------------------------------------------------

לשאלות וברורים נוספים, באפשרותך לפנות למוקד מזו"ר :

מוקד התלונות של חיל הרפואה

המזו"ר הינו מוקד ראשון מסוגו בצה"ל לזימון, ביטול ושינוי מועד תורים למרפאות המומחים לחיילי צה"ל ולמתן מידע רפואי ומנהלתי לחיילים ולבני משפחותיהם בטווח של עד 24 שעות מזמן הפנייה. המוקד פועל בימי א´-ה´ בין השעות 8:00 - 22:00.

מזו"ר - מוקד זימון תורים ומידע בנושאים רפואיים:
אזרחי - 03-9489999, מטכ"לי -0333-9999.
----------------------

מוקד התלונות של חיל הרפואה:

טלפון - אזרחי: 03-9489999, שלוחה 3. מטכ"לי: 0333-9999, שלוחה 3.
פקס - 03-7376348, מטכ"לי- 0304-6348.
כתובת - ד.צ 02149, מפקדת קצין הרפואה הראשי, מדור פניות.

> נצלי את האפשרות דרך מוקד התלונות לשנות ולהקדים את התור
העבירי תלונה ואת פרטי המקרה החמור למוקד - לא לחשוש לרגע
------------------------------------------------------------------

יחס מכבד, פקודת מטכ"ל (פ"מ 33.0145) משטר ומשמעת

צה"ל מייחס חשיבות רבה לקיום יחס מכבד לחיילים/ות ומתייחס בחומרה לתופעת של פגיעה והטרדה. צה"ל מעודד את הנפגעים/ות לדווח על האירוע ולפנות לגורמים העומדים לרשותם/ן.
---------------

> והיה ואת נתקלת בקושי פני בדחיפות לנציב הקבילות לייעוץ
> ממליץ בזמן השיחה עם מוקד התלונות במזו"ר להודיע שעם הנושא
- לא יטופל במהירות את פונה לנציב בתלונה......
-----------

זכותך לפנות בקבילה אל הנציב במישרין וללא התחשבות בדרגתך או בדרגתו או במעמדו של הנקבל. אינך חייב ליידע את מפקדיך או לקבל אישורם להגשת הקבילה.
------------
יש אפשרות לשוחח עם קצין בנציבות ולהתייעץ, אם הנושא עליו מלינים מהווה עילה לקבילה ואם הוא מצוי בתחום סמכות טיפולו של הנציב.
לשם כך עומד לרשותך קו פתוח כמפורט:

טלפון אזרחי: 03-6977433
בכל יום בין השעות 17.30 : 20.00
יום ו´ בין השעות 8.00 : 13.00

נציב קבילות החיילים
טל´ ענף הפניות 03-6977374
---------------------------------------------------------------------

אפשרות נוספת לפנות :

קצינת פניות הציבור – כפופה לראש אמ"ש

משרד פניות הציבור מסייע לציבור במתן מענה בכל הקשור לשרותו של החייל בצה"ל או בכל תחום אשר באחריות הצבא.
לרשות הציבור הרחב עומד "קו פתוח" - מענה טלפוני הפועל 24 שעות ביממה. מטרתו הינה סיוע לפניות דחופות שאינן סובלות דיחוי, כגון מצוקה על רקע נפשי, שלילת זכויות של חייל או אירועים הדורשים התערבות מיידית .
דרכי תקשורת: טלפון אזרחי 03-5691000
פנייה בכתב ניתן להעביר באמצעות הפקס או הדואר .
בפקס : 03-5699400.
או בדואר צבאי: 02919 .

---------------------------------------------------------------------

אפשרות נוספת לפנות :

תתקשרו לטלפון של כרמלה מנשה כתבת קול ישראל לענייני צבא
ותספרו לה על המקרה החריג והדחוף, ושאתם זקוקים לעזרה
ולהפעלת לחץ מקצועי כדי לעזור בשל המצב . והיא תברר ותגיד לכם בדיוק למי לפנות

6600248 052
050-5209887
6552669 054
---------------------------------------------------------------------

המלצה: דאגי לרשום את המידע ומס´ הטל´ של המוקדים שיהיה איתך
חשוב לרשום שמות, שעות, ולשמור על העתקים רפואיים ואחרים.
תדאגי למיצוי כל הזכויות של בנך החייל, לא לחשוש מאפשרות של -
פנייה לעו"ד כל זאת לטובת בנך החייל .

מקווה שעזרתי קצת
>בהצלחה<




10:05 | 27/5/2009  טיפול רפואי בבני עקב בציעה בבסיס - מזל טויזר שאבי     
15:41 | 27/5/2009    לשאלתך - 4U    
17:24 | 27/5/2009       בני -טיפול רפואי לקוי - מזל טויזר שאבי