נשלחה על ידי:
4U
נושא: לשאלתך
בתאריך: 11/2/2009 20:42
|
|
תוכן ההודעה:
בהמשך לפנייתך, אני מצרף לך מידע ישיר ועקיף לטיפול בבעיה :
כפתיח, אני מצרף לך את פקודת מטכל בנושא שאלתך לעזרתך :
---------------------------------------------------------------------
טיפול בחייל הנתון במצוקה נפשית (פ"מ 33.0219, 61.0104 והוראות קרפ"ר 401.005, 401.008)
א. כמצוקה נפשית של חייל ייראה כל אחד מהמקרים האלה:
1. חייל שהתנהגותו מסכנת או עלולה לסכן את עצמו או את סביבתו.
2. בהתנהגותו או בהתבטאויותיו של החייל יש כדי להצביע, בעיני מפקדו או בעיני חבריו, על מצוקה נפשית (כגון: דיכאון המתבטא באדישות כלפי הסביבה, התכנסות החייל בתוך עצמו, שינוי קיצוני בהתנהגותו).
3 כל מקרה אחר הנראה בעיני המפקד כראוי לבירור מיידי של גורמי בריאות הנפש (ברה"ן).
ב. אם התגלו אצל החייל ביטויי מצוקה נפשית, כאמור לעיל, יפעל המפקד כך:
1. המפקד יראיין את החייל מיד.
2. המפקד יפנה את החייל לבדיקת קצין הרפואה היחידתי או למרפאה המרחבית.
3. סבר הרופא כי יש צורך בכך ? יפנה את החייל לבדיקת גורם ברה"ן, על-פי נוהלי ההפניה המפורטים בהוראות קרפ"ר 401.008 ו-401.005.
ג. אם סבור המפקד שהחייל עלול לנסות לפגוע בעצמו או שהחייל כבר ניסה לעשות כן, יפעל המפקד, בנוסף האמור לעיל, כך:
1. המפקד ימנע מהחייל כל גישה לנשק. לשם כך ימנה המפקד שני חיילים שמתפקידם להשגיח על החייל, לבל יפגע בעצמו או באחרים (להלן: "המשגיחים"). אם על המשגיחים לשאת נשק בתוקף תפקידם, הם ישאו את הנשק בלי מחסניות, ואת המחסניות ישאו בכיסים.
2. מעמד המשגיחים ? אם תנאי היחידה מאפשרים זאת, יהיו המשגיחים קצינים או חוגרים בשירות קבע. אם תנאי היחידה אינם מאפשרים זאת, יהיו המשגיחים חיילים בשירות חובה.
ד. חייל הסבור שהוא נזקק לבדיקת גורם ברה"ן, על אף שלא נתגלה בו מצב של מצוקה נפשית, כמפורט בסעיף 2 לעיל, יופנה לטיפול רפואי בהתאם לפ"מ 61.0104. ההפניה לגורם ברה"ן תיעשה בהתאם לאמור בהוראת הקרפ"ר 401.005 "נוהל הפניית חיילים לטיפול גורמי בריאות הנפש".
---------------------------------------------------------------------
באפשרותכם לפנות לברור - למזו"ר, מוקד ראשון מסוגו בצה"ל לזימון, ביטול ושינוי מועד תורים למרפאות המומחים לחיילי צה"ל
ולמתן מידע רפואי ומנהלתי לחיילים ולבני משפחותיהם בטווח של עד 24 שעות מזמן הפנייה. המוקד פועל בימי א´-ה´ בין השעות 8:00 - 22:00. במוקד התלונות של חיל הרפואה:
המזו"ר הינו מוקד ראשון מסוגו בצה"ל לזימון, ביטול ושינוי מועד תורים למרפאות המומחים לחיילי צה"ל ולמתן מידע רפואי ומנהלתי לחיילים ולבני משפחותיהם בטווח של עד 24 שעות מזמן הפנייה. המוקד פועל בימי א´-ה´ בין השעות 8:00 - 22:00.
מוקד התלונות של חיל הרפואה:
טלפון - אזרחי: 03-9489999, שלוחה 3. מטכ"לי: 0333-9999, שלוחה 3. פקס - 03-7376348, מטכ"לי- 0304-6348.
-----------------------------------------------------------------------
באפשרותכם לפנות לברור - בנציב קבילות החיילים :
יש אפשרות לשוחח עם קצין בנציבות ולהתייעץ, אם הנושא עליו מלינים מהווה עילה לקבילה ואם הוא מצוי בתחום סמכות טיפולו של הנציב. לשם כך עומד לרשותך קו פתוח כמפורט:
טלפון אזרחי: 03-6977433
בכל יום בין השעות 17.30 : 20.00
יום ו´ בין השעות 8.00 : 13.00
-----------------------------------------------------------------------
באפשרותכם לפנות לברור - לקצינת פניות הציבור :
משרד פניות הציבור מסייע לציבור במתן מענה בכל הקשור לשרותו של החייל בצה"ל או בכל תחום אשר באחריות הצבא.
לרשות הציבור הרחב עומד "קו פתוח" - מענה טלפוני הפועל 24 שעות ביממה. מטרתו הינה סיוע לפניות דחופות שאינן סובלות דיחוי, כגון מצוקה על רקע נפשי, שלילת זכויות של חייל או אירועים הדורשים התערבות מיידית .
דרכי תקשורת: טלפון אזרחי 03-5691000
פנייה בכתב ניתן להעביר באמצעות הפקס או הדואר .
בפקס : 03-5699400.
או בדואר צבאי: 02919 .
-----------------------------------------------------------------------
מקוה שעזרתי
>בהצלחה<
|
|
|
|

|
17:59 | 2/10/2009 |
קבן - אורי
|
|
20:42 | 11/2/2009 | לשאלתך - 4U  |
|